New Zealand

Sidste dag i NZ!

Auckland

Jeg regnede egentligt med at jeg skulle sidde og skrive dette i lufthavnen mens jeg ventede på flyet, men pga. en fejl (min fejl :() sidder jeg nu på Auckland bibliotek i stedet….

Forleden var der sæbekasse-bil-væddeløb i en af parkerne i Auckland. Det så vildt sjovt ud, og var også meget velbesøgt både af publikummer og af deltagere (der var noget ala 85 vogne tilmeldt).

Jeg har faktisk nydt de dage jeg har haft her i Auckland. Jeg brød mig ikke så meget om byen før, men jeg synes alligevel det er en ret så OK by, når man lige har tid til at lære den at kende. Jeg foretrækker dog stadig Wellington!

Her til afrejsedagen havde jeg bestilt afhentning på mit hotel kl. 5 og morgenvækning kl. 4.15. Det gik også som det skulle og jeg kom fint op og af sted til lufthavnen. Jeg tog til indenrigsterminalen, da jeg vidste de havde nogen vægte man kunne bruge. Jeg har 2 stykker bagage, og de vejer begge godt til så jeg ville lige være sikker på at de ikke vejede for meget.
De vejede faktisk hhv. 25kg og 26kg og de må veje 23kg hver. Derudover vejer min håndbagage 9kg og den må veje 7kg 🙁
Nå, det var derfor jeg tog til indenrigsterminalen. Jeg havde lagt de ting jeg kunne smide væk i toppen af pakkerne, og der skulle smides meget væk. Det meste var dog småting som myggecreme og solcreme, men der røg også en Lonely Planet guide og mine cykelsko (de var dog godt og vel klar til en udskiftning).
Jeg fik begge stykker bagage under 23kg og checkede ind. Det vil sige at jeg kom til skranken og var ved at checke ind, da damen spurgte mig om jeg havde udfyldt og betalt min tilladelse til at transitlande i USA (ESTA)? jeg var ved at gå i panik, da hun sagde at hun ikke kunne checke mig ind før jeg fik lavet sådan en tilladelse…

Ud at finde et bord, frem med computer, forbinde computer og telefon og få adgang til internettet. Finde den ESTA hjemmesiden i USA, svare på alle mulige og umulige spørgsmål for at slutte af med at betale 14US$ med mit visa kort. Alt dette bare for at måtte transitlande i USA?! Vor herre bevares… Men retmæssigt skal også siges at jeg havde hørt noget om det før, jeg havde bare ikke overvejet det kunne gælde for mig 😉

Tilbage ved check-in skranken igen, fik jeg checket rigtigt ind denne gang og alt er godt. Det vil dog sige at det viste sig at det var 9.30pm (21.30 i civiliserede lande) jeg skulle flyve og ikke 9.30am 😐 Spørg lige om jeg følte mig dum der…

Jeg har taget en bus tilbage til byen nu og sidder på biblioteket. Mine tasker er alle checket-ind og jeg behøves kun slæbe min håndbagage, så det går fint. Jeg tror den står på biograf i dag (igen) og måske en tur på Auckland museum, men det er et stort måske 😉

2 comments to Sidste dag i NZ!

• Margit Madsen

Hej John

Ja det er også umuligt at huske hvornår det er pm og am, men god tur hjem og vi snakkes ved. Ring når du er over jetlaget så giver vi mad.

Knus Margit

• admin

Margit: Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kunne se at det var PM men jeg tror jeg havde stirret mig blind på billetten 😉 Men det var da klart bedre at jeg læste pm som am som omvendt 😉
    Jo, jeg giver et ring når jetlaggen er ved at være væk, tak! 😉