Norway

En blød start…

Etapen: Kristiansand – Søgne, 25km

Vejret var fremragende da vi rejste fra Hirtshals og ligeså fremragende da vi nåede Kristiansand i Norge efter en udramatisk 3t15min sejltur.
Vi checkede ind på Kristiansand Budget Hotel, som ligger lige ved Color Lines Terminal på havnen – og det var ret godt da vi faktisk var lidt smadrede.

Troels, en af Mies venner der arbejder i Kristiansand, kom og hentede os kl.17 og tog os med ned at spise. Det er flot nede på havnefronten i Kristiansand, rigtig flot. Vi fandt en restaurant hvor vi kunne sidde i det flotte solskin og bestilte mad.
Vi vidste mad var dyrt i Norge, og blev ikke skuffede :-). Det var en noget højere pris som i DK, ca. 240 ,- for en hovedret på en almindelig restaurant. Og så kom øllene…. 85,- for en 1/2 l fadøl…

Troels tog os med på en stor rundtur i nabolaget, og fik vist os hans arbejdsplads. Det hele ser fantastisk flot ud med en masse vand og en masse fjeld og en masse røde træhuse. Vejret, som stadigt holder, hjælper selvfølgeligt også med på det 🙂

Nyopstanden om onsdagen fik vi vores youghurt (30,-/liter) og kaffe, og satte afsted mod Bergen af Nordsø ruten (en cykel rute der går rundt om nordsøen). Før vi tog afsted var vi lige forbi turistinformationen, for at hente kort over ruten, og så var jeg inde at finde et simkort til min telefon der virker i Norge (det er altid rart at have).
På vejen ud af byen blev vi holdt an af flere normænd der godt kunne se vi var nye på cykel i Norge. De ville alle hjælpe og en sagde endda at der “ikke var nok danskere i Norge”, rart at høre 🙂

Vejret var ligeså godt som i går, så i mine øjne var det en fremragende køretur. Mie var ret så træt efter turen, og egentligt også under turen, men hun holdt igennem selv om nogen af stigningerne var jævnt hårde.
Vi bor på en noget dyr campingplads, i en halvgammel hytte. Men eftersom at det er den første dag på cykel er vi beggge lidt smadrede, og mente at telt-oplevelsen kunne vente.

2 comments to En blød start…

• Rikke og Allan

Hej Mie & John

Held og lykke med cykelturen i det norske, men i ser jo ud til at være i topform så der bliver sikkert ikke problemer. Vejret ser da også ok ud, i hvertfald bedre end Dk.
    God tur.

Kh

Rikke og Allan

• admin

Mange tak 🙂
      Formen er ved at komme, men det tager tid 🙂