Vietnam

Videre til Nha Trang

Vi nød virkeligt hotellet Vinh Hung Emerald Resort de sidste dage vi var der. Samtidigt med at værelset var helt i top (vi tog det dyre værelse de sidste dage for at undgå at flytte mens jeg havde feber) er maden her i Hoi An også fremragende. Mie havde dog et sammenstød med en fræk frø (de kan åbenbart kravle på væggene hernede), der gjorde at hun holdt sig indenfor et par timer.
Vi har begge været lidt sløje mens vi har været her, men vi er forhåbentligt kommet over det.

Vi brugte lang tid i Hoi An og bestemte at tiden var inde til at rykke videre. Desværre kunne vi ikke købe billetter til nattoget sydpå, så vi tog hvad vi kunne få, og det var billetter til en sovevogn der kørte om dagen. Det lyder underligt, men var faktisk ret behageligt. Man kunne så både sidde op og ligge ned, hvis man havde lyst. Turen til Nha Trang tog 10 timer, og i bedste togstil var toget forsinket 1½ time allerede fra start. Det var en lang tur, men ikke anstrengende.

I Nha Trang havde vi reserveret hotel i forvejen, og godt for det – mange af hotellerne er booket godt op.

Vi har i dag været rundt i byen for at kikke. Vi startede med stranden kl. 12 og det var alt for varmt. Vi gik derfor op til en stor buddha ca. 5 km væk, men vi skulle nok have taget en taxi – det var simpelthen for varmt. Her til eftermiddag ved en 17 tiden gik vi ned på stranden igen, og stemningen på stranden havde ændret sig helt. Der var stoppet med vietnamesere der var ude at bade. Vi havde et par håndklæder med og nød at temperaturen var kommet ned på behagelige 27 grader.

I morgen tager vi videre til Dalat. Det skulle efter sigende være dejligt køligt deroppe 🙂