Thailand

Tilbage på landjorden igen

Etapen: Khao Lak – Phuket Town,  107 km, bakket terræn

Jeg kom tilbage fra dykkerturen (der kommer et indlæg om den engang) igår eftermiddag fik hentet min cykel, som havde været opbevaret ved Big Blue (mit dykkerfirma). Om aftenen mødtes vi nogen stykker fra turen på en lokal bar. Desværre var der ikke mange der kunne, de fleste er allerede taget videre fra Khao Lak.

Jeg var ikke glad for at komme op, måske havde øllerne fra dagen før noget at gøre med det…Men jeg nåede da af sted kl. 8.30. Før jeg kørte ud af byen var jeg lige en tur forbi McDonalds (hvem ved hvornår jeg ser sådan en igen), og fik en McDonalds morgenmads-burger, der burde være nok energi i sådan en fætter til at få mig helt til Phuket.

Jeg troede egentligt at jeg var brun nok til at klare mig uden solcreme, men det skal jeg da lige love for at jeg ikke var. Det resulterede i at jeg er ret rød lige nu, men vist ikke alvorligt forbrændt…

Jeg troede egentligt også jeg havde gode ben i dag, men det havde jeg ikke 🙂 Efter 70 km var jeg helt smadret og klar til at stå af cyklen, men der var ingen hoteller/guesthouses, så jeg tog en længere pause på en restaurant og fik hentet energi nok til resten af turen.

Jeg ville egentligt have været ned til strandene på vestkysten af Phuket, men jeg tror jeg kom til at tage en forkert vej på et eller andet tidspunkt, i hvert fald endte jeg i Phuket by som ligger på østkysten af Phuket øen. Jeg fandt dog et rigtigt godt (billigt) værelse, så der er ikke sket det store ved fejlen.

Jeg var ikke meget værd resten af dagen/aftenen, men kunne dog lige klare mig ned på den nærmeste bar/restaurant, hvor de viste engelsk fodbold.

2 comments to Tilbage på landjorden igen

• Kenneth

Altid godt med en “reparationscykeltur” på 107km, når man har tømmermænd? 😛 Damn, den der bro, de er ved at bygge, ligner ikke noget, jeg ville have lyst til at prøve at krydse – må håbe den endelige version ser lidt mere stabil ud 😉

• admin

heh, nej, jeg ved ikke helt med broen, men sikkerheden er ret skidt 😐